A mesterséges intelligencia egyre gyakrabban emlegetett téma az üzleti életben, ami nem véletlen, hiszen tökéletes megoldást nyújt többek közt azokra a feladatokra, amiket az emberek csak lassan és magas hibázási lehetőséggel tudnának végrehajtani.
A világ legnagyobb italgyártójaként ismert Coca-Cola már felismerte az AI által kínált lehetőségeket. A vállalat több mint 500 márkanéven forgalmazza termékeit a világ minden táján, az üdítők értékesítése azonban országonként eltérően működik.
A piacok eltérő aromákat, cukor- és kalóriatartalmat, valamint marketing preferenciákat igényelnek, illetve a versenytársak sem azonosak. Ahhoz, hogy a cég megtartsa piacvezető szerepét, rengeteg információt kell összegyűjtenie és értelmeznie, amihez a big data-t és a mesterséges intelligenciát hívják segítségül.
Abból kiindulva, hogy a fogyasztók 90%-a hoz vásárlással kapcsolatos döntéseket social media tartalmak alapján, a gyártó arcfelismerő programok segítségével elemzi ezeket a platformokat, hogy megértse a vásárlók szokásait.
Mivel az italok jelentős részét automaták értékesítik. Az újabb típusokban már megjelennek azok az algoritmusok, amik amellett, hogy adatokat gyűjtenek, már olyan termékeket is ajánlanak, amik népszerűek az adott országban.
A jelenlegi fejlesztések pedig arra irányulnak, hogy az eddig emberi erőforrás által tervezett reklámok helyét mielőbb átvegyék az AI elemzésekre támaszkodó automatizált rendszerek.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a linkedinen is!