2020-02-25

AZ OPTIMALIZÁLÁS, A FEJLESZTÉS ÉS AZ INSPIRÁCIÓ JEGYÉBEN KÉSZÜLT EL A TETRAPAK ÚJ IRODÁJA

Közeleg Az Év Irodája verseny eredményhirdetése. Amíg az idei indulók izgatottan várják a nagy napot, mi feltettünk nekik pár kérdést, hogy megismerhessük az új irodájuk történetét. Ezúttal a TetraPak budaörsi telephelyét mutatjuk be Nektek.

MI VOLT AZ ÚJ TÉR KIALAKÍTÁS FŐ CÉLJA?

A versenyképesség megtartásához kulcsfontosságú a munkafolyamatok optimalizálása és a munkakörnyezet fejlesztése. Az ABW (Activity Based Working) flexibilis munkamódszer és munkakörnyezet elősegíti a kommunikációt és inspirálja az együttműködést az egyének, a különböző szervezeti egységek és nagyobb szervezetek között, emellett az önálló, fókuszált munkát is lehetővé teszi. Az ABW-ben növekszik a hatékonyság, további előnye pedig, hogy kellemes munkakörnyezetet is biztosít a munkavállalóknak.

MIRE VAGYTOK A LEGBÜSZKÉBBEK AZ ÚJ TÉRBEN?

Ha mosolygós kollégákkal találkozunk a különböző munkaterekben :-) 
A kollégák láthatóan élvezik a modern, bármilyen tevékenység-típusra alkalmas új irodát.

HOGYAN TUDTÁTOK BEVONNI A MUNKAVÁLLALÓKAT A FOLYAMATBA?

Rengeteg workshopot tartottunk, együtt alakítottuk a szükséges tereket. Nagyon érdekesnek tartották a folyamatot, érezték az elejétől kezdve, hogy számít a véleményük. Már az adott terek alaprajzának tervezésekor is bevontuk őket.

A projekt során felmértük a kollégák tevékenységeit és asztalfoglaltsági tanulmányt végeztünk, mely alapján egyéni munkaállomásokat, nagy fókuszt biztosító projektszobákat, együttműködésre és egyéb informális és formális megbeszélésekre is alkalmas különböző méretű tereket, és csendes szobákat hoztunk létre.

MENNYI IDŐ TELT EL A TERVEZÉS ELKEZDÉSÉTŐL A BEKÖLTÖZÉSIG?

Egy bő  másfél éves folyamat volt az elindulástól az átadásig, és több lépcsőben készültünk el. Fontos megjegyezni, hogy a projekt változásmenedzsment része folyamatos tevékenység. Annak érdekében, hogy az iroda az ABW elvei mentén működjön, folyamatos kommunikációt tartunk fent a dolgozókkal, segítjük a munkamódszer elsajátítását. Heti rendszerességgel office fórumokat tartunk, teret adva további fejlesztéseknek. A legjobb ötleteket mindig a kollégáktól kapjuk, erre számtalan példa van a kialakított irodában.  

Ezeken kívül az  új dolgozók belépő programjába beletartozik az ABW irodai tréning is.

TERVEZITEK, HOGY EMPLOYER BRANDING ESZKÖZKÉNT TOBORZÁSRA ÉS MUNKAERŐ MEGTARTÁSRA IS HASZNÁLJÁTOK MAJD AZ IRODÁT?

Természetesen igen. Nagyon fontos számunkra, hogy vonzó munkahelyet teremtsünk a már itt dolgozó és természetesen a leendő kollégáknak.

A TERVEZÉS SORÁN SZEMPONT VOLT, HOGY INDULNI SZERETNÉTEK AZ ÉV IRODÁJA VERSENYEN?

A tervezés során nem, viszont a végeredmény láttán, amikor visszatekintettünk, hogy mind a módszertan (ABW, változásmenedzsment) bevezetése, mind a dolgozók bevonása során mekkora erőfeszítéseket tettünk, nem beszélve arról, hogy a belsőépítészet is igen jól sikerült, úgy döntöttünk, érdemes lenne az irodánkat ebbe a rangos versenybe benevezni. A Tetra Paknál szeretjük a kihívásokat, megmérettetéseket..:-)

Ha megnéznéd az iroda képeit, ITT megteheted.